Tidyman / Panáčk s košem
Tidyman je ikona, která se nachází na obalu produktů a která lidi povzbuzuje k likvidaci obalu po použití. Nabádá, abychom neodhazovali odpadky. Netýká se nijak recyklace, ale je to připomínka, abychom byli dobří lidé a likvidovali obaly nejvhodnějším způsobem.
Panáček s košem tedy znamená, že použitý obal máme hodit do příslušné nádoby na odpad. Přeškrtnutý panáček znamená, že obal do popelnice nepatří, jelikož obsahuje nějaké nebezpečné látky. Takové odpady se odnáší do sběrného dvora nebezpečných odpadů.
Logo poprvé debutovalo ve Velké Británii začátkem 70. let v rámci brandingu kampaně Keep Britain Tidy. Brzy po jeho vzniku se jeho používání rozšířilo a dodnes je stále jedním z globálně uznávaných symbolů. Originální umělecké dílo Tidymana bylo vyvinuto z americké kampaně „Pitch In“. Umělecké dílo zadal Robert Worley ze skupiny Keep Britain Tidy Group, když sídlil v Londýně v 70. letech
Zdroj: History of the Tidyman